Så skööön dag :D

Så nu har man äntligen kommit hem efter en lång med fruktansvärt rolig dag. Började med att man gick till jobbet som vanligt, gled runt lite, skoja lite, arbeta lite ;) Efter jobbet var det biljard som gällde för hela slanten oxå som vanligt! Men blev inte en sån lång biljardomgång mellan mig och Christos idag, efter typ 45 minuter kom PP och frågade om vi skulle me ut och spela fotboll med honom och ungarna (Elin & Lukas) istället, jag svarade snabbt ja för jag ville få njuta av dom sista soltimmarna. Och efter lite om och men och lite övertalning så var även Christos på.

Vi drog snabbt ner till konstgräset på Vallen och börja lira! Jag tror nog aldrig det har gått så dåligt för mig på fotboll, haha. Missade cirka en biljon gånger, ramlade femtioelva gånger, blev ikapp sprungen, blev bortfintad x-antal gånger! Hmm...

Värsta bortfintningen stod PP för.. för ovanlighetens skull.. inte! Han drog bollen på ena sidan (inte den sidan jag trodde den skulle komma på) och sprang på den andra och jag stod kvar på samma fläck som ett levande frågetecken...

Skönaste räddningarna stod Christos för! Fatta fan inte hur han hann med på några av bollarna...

Värsta tacklingen stod PP oxå för... Jag kommer i full fart och han ställer sig framför bollen, jag springer in i honom, typ dör och ramlar och gör ett bakåt kullebytta och han står och asgarvar!!! grrr... Haha neee men den tacklingen satt bra kan man säga!

Skönaste minerna bjöd Christos på när han skulle nicka haha! :D

Värsta mosningen stod PP oxå för... Jag snor tennisbollen från honom och Elin när dom står och bollar, PP knuffar omkull mig sätter ett knä i ryggen och pressar ner mig på mage på gräset och sätter sig på mig!!!!!!! Och säger nöjt: "Visst är jag lätt?" Jävla 92 kgs klump!!!! Mina armar är jätte fastlåsta eftersom jag typ ligger på dom men lyckas få loss ena men det dröjer inte länge innan han får tag på den... och då var det kört för min del! Då kommer Christos oxå och de båda börjar kittla mig medans PP fortfarande sitter kvar, alltså jag var körd!

Värsta kommentaren är två - både Lukas "sjyssta" när jag råka skjuta bollen lite högt "den där ser dom på kom-radion på Arlanda" - han menade iofs radarn men ändå, you get the point!
Och så när vi kör lite "golffotboll" så lägger PP sin boll typ på flaggan varpå jag säger "aaa... du är ju skön" varpå han svarar "hur vet du det?!"  (tänk sexhumor om ni inte fattar ;))

Vid typ fem över sex sluta vi lira och jag fick panika till träningen men först skulle det stannas till vid Ropsten och inhandlas bananer och slappas av Christos :-P Sen for jag iväg som en pil raka spåret mot Täby - för en träning fulld av tester... Blääää! Men dom gick okej iaf...
Skönaste kommentaren fick man av tränarn när man kom: "Tja Braten, du ser så jävla cool ut när du kommer glidandes i den där" som följdes av "Täbys enda riktiga Brat bor inte ens i Täby utan på Lidingö"
Ibland är det nice med en egen cab ;)

Och nu har jag precis ätit pannkakor så nu är jag mätt & belåten :)

Höjdpunkterna från dagen:
Målen jag gjorde på Christos *mohahaha*
PP's dunder tackling av mig
Vinsterna över Christos i biljard *mohahaha*
OC = otrevliga Cizzi och osmarta Cizzi - numera mitt namn på lagret :-P
PP's sittning på mig
Alla sköna monghoes på jobbet :D
Lukas "den där ser dom på kom-radion i Arlanda"
Elin's sköna nickförsök
Rallyracningen till träningen - fort gick det!
PP's och Christos "dejtande" och mina bilder
Görans: "Täbys enda riktiga Brat bor inte ens i Täby utan från Lidingö"


Vilket jävla gäng...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback