Dags att blogga om helgen! :)

Helgen började tidigare än vanligt denna vecka, då jag redan drog från jobbet kl. 13:30 på fredan, allt för att jag och Jessie skulle hinna till Grisslehamn till kl 17 då partybåten skulle åka :D
Åkte iaf hem från jobbet och panikpackade och kom faktiskt ihåg allt! :D Fett stolt över det! Vid tjugo i tre plocka jag upp Jessie vid Tekniska och det dröjde inte länge förrens hon bestämde att vi skulle cabba ner, trots att det var molnigt och typ kallt ute! Men vad gör man inte för sina vänner ;)

Resan gick rätt så fridfullt ner, vi racea typ hela vägen med en Ford S-Max med en snyggve vid ratten, det var sjukt kul! Och på motorvägen mellan Täby-Norrtälje så hade vid nog en snitt hastighet på 150km/h och med en topp på 180km/h, tänk att lilla skitbilen klarade det :D Kul var det iaf!

Vid 16:10 var vi framme i Grisslehamn och då rusade vi in i "vår" stuga dumpade grejerna, fixade oss lite och sen bar det iväg till båten, och nu hade Sarah anslutit med. :)

Väl vid båten så möttes vi av ett superfyllo som släpades av båten av flera vakter, och då bestämde vi att vår dag inte skulle sluta så, eller hur flickor? ;)

Personligen var jag inte så partysugen, var rätt så sliten efter arbetsveckan och kände inte för att fyllesvina. Men god mat och nåra öl och drinkar slank ner iaf. Men om man jämför med Sarah & Jessie så var jag nykterist den kvällen haha, herreguuu tjejer, ni pimpla på bra!

Själv höll jag mig till en öl, en Piña och lite annat:


Vi kan väl säga så här att det var specialpris på Smirre köp 4 betala för 3 och både Jessie och Sarah älskar Smirre så det slank ner en hel del hos dem!
Hur som helst så spåra det så där lagom :D Det var sjukligt sköj på båten till och med när vi gick av båten för att gå på den igen i Åland så var det kul, dock tror jag inte folket runt omkring oss tyckte det :-P

Well, back on the boat again! Och denna gång var det underhållningen snäppet bättre och vi shakade lite på dansgolvet :-P Och "spåra" lite mer hehe


Tror inte det togs ett enda normalt kort på mig under denna resa :-P

Väl i hamn så gick vi av båten och var lite smånervösa såklart för att tullen skulle vara där men det var dom inte! :D Så jag kunde lätt promenera igenom med min platta Tiger Beer+kylväska och 6-pack Gin Long Drinks och Jessie med sin platta Karhu och 6-pack Gin Long Drinks och Sarah med sina två?! :O plattor Lapin Kulta haha.
Den där båten är bra! Dock lär det ta ett lååååångt tag innan man dricker upp allt hehe...

Sen åkte vid hem och bytte lite kläder och åkte till Grynnan där vi åt nachos MUMS! Tyvärr så var draget på Grynnan dåligt i fredags :( Fast jag var ändå typ död så för min del så gjorde det inget hehe.. Men kom iaf igång i typ en halvtimme yeah!

Denna resas låtar var:
Rullar Fram - Fronda
Live Forever - Magnus Carlsson
It's My Life - Bon Jovi

Nästa vecka drar vi till Åland/Grisslehamn igen fast denna gång på lördan, då kommer det bli galet! :D

Sail the sea!
//Cizzi

Kommentarer
Postat av: Majsan

YEEEAH!
LÄNGTAR TILL LÖRDAG :D
Och då får du itne va så seeeeeeg ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback